Thursday, April 15, 2010

Penang....Pearl of the Orient...Part 1

Kami sekeluarga holiday ke Penang pada 4 - 6 April yang lepas..
percutian yang sangat menyeronokkan tambahan lagi dah 10 tahun lebih rasanya kami tak ke sana..
perjalanan dari kampung mengambil masa lebih kurang 3 jam...
Kami sekeluarga menginap di Sri Sayang Resort Apartment...mama ambil apartment 2 bilik...
sangat luas okeh...boleh berlari-lari lagi dalam tu...
rate pun tak la mahal sangat...rm138 semalam....affordable kan..
Masa ni baru je sampai....nak check in hotel tak leh lagi sebab belum pukul 2 kan...
so kami singgah tepi laut dulu, bentang tikar dan makan bekalan yang dibawa...
sedap la, budak2 pun bertambah-tambah makan...
si abang yang pantang jumpa pantai....terus je bukak kasut nak terjun..
tu pun mama dah jerit2 suh makan dulu...
dah la masa tu panas terik..
cantik kan pantai ni...

baru nak bentang tikar...awin pun dah tak sabar dah tu nak terjun laut..
dek kerana mulut mama ni bising, terbatal la hasratnya..

Padang Kota
Sebelah petang, dah masuk bilik mandi bagai, kami pun terus ke Padang Kota..
Ingatkan happening la sangat, tak de apa pun...tempat orang melepak je..
ada medan selera la sebelah tu tapi makan tak berapa sedap la kat situ, mahal pulak tu..

terpaksa melayan anak2 yang sibuk nak main..
best oo main sini, kena tiup angin laut sambil main...
tgklah ayah tu tak lepas anak2 dari pandangan mata dia..mithali kan..

husna yang bertepuk tepuk tangan seronok..
si kecik ni memang kelakar..
kami sekeluarga....happy family...

dari sudut pandangan yang berbeza..
3 beradik tu memang saja je mama belikan baju yang sama ekk...
pagi hari kedua, seawal jam 7.30 pagi kami anak beranak dah menuju ke pantai..
Pantai Miami kalau mama tak silap la namanya..
aksi Husna yang tak pernah2 mandi laut...
2 beradik ni jangan heran la...memang keturunan orang laut agaknya..
muka sememeh je bangun tido...
tapi bila sebut ke pantai, laju je ngikut..
 tak sejuk ke sayang oii...pagi2 buta dah berendam..
cik mek molek yang sorang ni pulak tak mau mandi laut...takut..takut..
entah apa yang ditakutnya mama pun tak tau..
asyik dok atas riba je....

Ni acara tgh hari kedua....hajat hati nak beli jeruk kat chowrasta...
banyak penjual jeruk tapi semuanya cina lohh...sorang melayu pun tak de...
tak lalu la pulak rasanya nak telan, langsung tak jadi beli...
akhirnya benda lain la yang dibeli...ayah beli jubah, opah lak beli baju ngan tudung...
mama punya tiada okeh....tak menepati citarasa lohh..
badan dah penat, solat pun dah sudah...mari kita makan dulu..
kami singgah makan kat tepi pantai apa tah nama dia..
tapi best la makan sini, sedap serta murah...itu yang penting..
next time leh datang lagi..
petang pulak kami lepak2 tepi pantai...
masa ni 2H kena tinggal kat bilik sebab tido...opah jaga...
asik gambar anak2 je kan, tak aci la...mama pun nak enterframe gak..
perhatikan hotel kat belakang tu...giler cantik..
banyak mat saleh lepak hotel ni..
honeymoon couple...tapi ada 4 anak berderet ngikut ekk...
jangan mimpi la nak manja2 bagai, ada la yang nak nyelit...heheh..

sedang mama dan ayah sibuk berborak bagai, abang dan kakak sibuk la main pasir...
siap bawak cawan dari apartment tu, punya semangat budak2 ni..
pantai depan apartment kami...
mendamaikan..

2 comments:

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

akak..murah tu apartment yg akak duduk .....

syoknya tgk budak2 ni..bam bam belaka

tiarebel said...

bak le buah pale