Tuesday, April 13, 2010

Pangkor

SKM Ibu Pejabat telah menganjurkan kursus Refresher peringkat Zon Tengah di Pangkor. Sebanyak 3 negeri telah terlibat iaitu SKM Wilayah Persekutuan, SKM Selangor dan SKM Perak. Seronok la dapat jumpa kawan2 lama. Hotel yang telah dipilih ialah Coral Bay Resort Pangkor. Masa mula sampai tu rasa cam tak best je hotel ni, dah la pemandangan tak best...tak nampak pun pantai..aku ni memang teruja ngan pantai je...benda lain aku tak heran..

tapi dah dok sana 4 hari lain pulak perception. Best jugak la hotel ni, makan pun sedap dan dekat ngan pekan. Siap boss besar minta quotation lagi tu...entah apa la dia nak buat. Ngeri aku dengar, jangan la dok terlibat lagi....bosan dah gi pangkor..
ni pemandangan dari balcony bilik. Aku satu bilik ngan Puan Wani yang tengah sarat tu eh...
Ni acara hari ketiga kami kat Pangkor. Kami pakat ramai2 sewa van pusing Pangkor...sorang RM7 sajer. Driver van tu peramah giler, semua sejarah pasal pangkor diceritakan pada kami. Untuk shopping driver van tu singgah kat kilang makanan ringan ni. Chinese owner...geli seh...tapi aku tgk ramai je yang mencuba. Siap beli berbondong-bondong tuh...
aku cuma beli keropok...tu pun sebab datang dari kelantan...nama pun melayu yang buat...

ni wawa ngan kak ju...muka dah penat, poket pun dah kosong...heheh
pompuan melayu terakhir....sangat gedik okeh...
nampak tak van tu tulis Nazri bin Yahaya kan....tapi yang driver tu chinese eh...bukan melayu..
sorang anak dara dan dua mak dara...depa dua orang ni memang riuh, macam2 benda nak citer...

ni la gambar dalam kilang tu....macam2 ada..
kota belanda...masa ni ambil gambar dari dalam van ajer...
hujan renyai2 petang tu..
petang ni dok lepak kat tepi kolam ngan adik2 ku...
aku tak kuasa nak mandi key, bebudak ni memang la seronok kan...lagipun depa semua anak dara lagik...semua cantik dipandang...
ni acara malam akhir kami di sini. BBQ eh...banyak giler makanan sampai tak larat nak makan. Sedap2 pulak tu..
tengoklah 2 orang anak dara ni mentekedarah....sedap kan lia..erni...tambah lagi, tambah...
comey2 kan anak dara skm selangor ni....dari kiri mira, su dan hani...
apasal eh hani mata hani jadi cam tu?

masa untuk pulang ke pangkuan keluarga tersayang...rindu kat anak2 yang dah lama ku tinggalkan...heheh...mananya lama....4 hari je...
dalam bot tau masa ni...kami la orang pertama yang menaiki bot, tu yang tergedik gedik ambik gambo...
kalau org dah ramai segan la pulak..
staf2 skm yang giler glamour...pantang nampak camera, automatic semua sengih2...heheh

1 comment:

pearlsweets said...

waa... joli sakan ek...

wei.. aku pun pegi gak kat jual jajan tu semua.. aku tengok semua pekerja dia org melayu.. kat situ aku borong udang kering ngan ikan bilis jerk.. hehehehe