Friday, January 14, 2011

Nurin punya edition pulak.....Tadika Al-Hidayah

Entry lepas dah sudah citer pasal Iman
kali ni aku nak citer pasal budak tembun nih...awin..
memang aku risau sikit budak nih nak masuk sekolah
bukan pe, dia kan dok kampung
dok berkepit je ngan opah dia
so suh sekolah dan dok sini memang payahla..

di kawasan ini la tadika si awin nih
dalam perkarangan masjid al-hidayah seksyen 18
dulu Iman pun sekolah sini gak
sok kembar pun sini gak agaknya

awin ni start sekolah hari rabu
mula kelas pukul 8.30, so aku terpaksa la ambik cuti
nak tengok ok ke tidak puteri kesayangan aku ni

ni gambar pada hari kejadian
muka tak sabar nak masuk kelas...hahahah

ni dah masuk kelas
aku pandang je dari luar
memang mulanya dia nampak tension la, mana taknya mana pernah budak ni bergaul ngan orang
asyik terperap kat kampung jek
tengah2 cikgu bagi penerangan, aku tengok dis dok tertoleh toleh mencari aku ngan ayahnya
mata dah nampak cam berair-air
sudah, habih la...
masa tu pulak ada 2 -3 orang budak dah meraung
nak tergelak pun ada, macam ni rupanya perasaan nganto anak ekk
rasa cam.....entah, tak tau la nak citer..

ni la kawan2 awin
budak 5 tahun ada 2 kelas
kelas pulak dibahagikan macam ni
satu kelas untuk yang balik ibu bapa ambik
satu kelas lagi pulak yang datang dan balik naik bas/van
agaknya senang cikgu nak pantau kot
awin masuk kelas yang naik van tu
sebab dia pergi dan balik naik vam pakcik Meor

ni la budaknya yang nangis tak henti2
kesian oh...asyik dok panggei ayah je
mana tah ayahnya pergi
orang lain dok sibuk makan, dia sikit pun tak sentuh

ni la masa yang paling ditunggu oleh awin
makan time
nampak selera benar dia makan hari tu
padahal biskut kering cicah air teh je

habis makan, masuk kelas sekejap then boleh pulang
tamatlah sudah kisah hari pertama persekolahan anak-anakku...

No comments: